Spanien aktiverer nødplan for sommervarmen
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tor, 04/06/2026 - 07:23
Sundhed & sygdom | AMIGOS
Sundhedsministeriet slår alarm: Ekstrem varme i Spanien er nu en trussel mod den offentlige sikkerhed.
Når sommeren for alvor bider sig fast i det spanske landskab, handler det ikke længere kun om solcreme og strandture. Det spanske Sundhedsministerium (Sanidad) har netop officielt aktiveret den nationale nødplan mod ekstreme temperaturer. Noget, myndighederne nu officielt klassificerer som en direkte "trussel mod den offentlige sikkerhed" på linje med andre store naturkatastrofer.
Kan måske også interessere dig
Sundhedsvæsenet: Andalusiens største stolthed og hovedpine
Andalusien stemmer: Kan sundhedskrisen vælte den siddende regering?
Den europæiske bilindustri kræver en ny kurs fra EU
Overblik over industriens krav om bedre rammevilkår og konkurrenceevne.
La Vuelta etape 11 (næsten) til fods
VIDEO: Vi dropper både cykler og bil og knækker Bilbao-etapen i La Vuelta midt over.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








